De banken zijn flink geschrokken na de recente financiële crisis en mensen die een lening willen afsluiten merken het. De aanvragen voor leningen worden strenger bekeken en eerlijk is eerlijk, de kans is gewoon kleiner dat je wordt geaccepteerd.




Of dit juist is of niet is natuurlijk een tweede, maar het is wel een feit. Dus hoe zorg je ervoor dat jij wel kunt geld lenen in deze moeilijke tijden? Het antwoord is voorbereiding. Voorbereiding is het begin en het einde van vrijwel alle successen die je ziet en dus ook van het krijgen van een lening.

Allereerst is het natuurlijk belangrijk dat je het zo makkelijk mogelijk maakt voor de kredietverstrekker om jou een lening te verstrekken. Dat betekent dat je alle papieren bij elkaar hebt en dat je vooraf weet wat ze willen hebben en wat ze van jou willen horen. Als dat betekent dat je ze vooraf moet bellen, dan is het maar beter dat je dat doet.

Het tweede deel van de vergelijking is onderpand. Zorg dat de investering voor de kredietverstrekker zo aantrekkelijk mogelijk is. Dat betekent dus dat je bijvoorbeeld je salaris als onderpand stelt, maar dat je bijvoorbeeld ervoor zorgt dat je wat extra werkt of uren maakt in de periode voordat je een lening aanvraagt. Als je dan loonstrookjes moet overleggen ziet een kredietverstrekker dat je regelmatig overwerkt en dat je salaris een hogere lening rechtvaardigt. Denk eraan, de kredietverstrekker is alleen bezig met het zeker stellen van hun investering, dus help ze een handje !

Bij een online lening afsluiten heb je nog eens het voordeel dat je van thuis uit meerdere leningen kan vergelijken en dus ook meerdere offertes kan aanvragen. Let op hetgeen een kredietverstrekker wel voor je doet en wat niet, maar vooral als hij iets doet wat het kost ! Zoals bekend krijg je nergens iets voor niets want iedereen moet zijn boterham verdienen. Lees de kleine lettertjes en schrijf de verschillen groot op. Geef ook aan dat je meerdere offertes aanvraagt bij diverse kredietverstrekker, dan zal men zeker iets extra’s willen doen om jou als klant binnen te halen.